sunnuntai 6. tammikuuta 2013

Hekilökohtainen loppiainen

Loppiainen merkitsee joulunpyhien loppumista. Minä otan tämän henkilökohtaisena uuden elämän uutena alkuna.

Kohta on vuosi mennyt siitä kun aloitin pudottamaan aiemman laihdutuksen jälkeen takaisin tulleita kiloja. Laihdutin vuoden 2008 aikana 23 kg. Tammikuuhun 2012 mennessä olin lihonut nämä kaikki kilot takaisin. Tuohon lihomisen aikaan mahtui opintojen aloittaminen useamman välivuoden jälkeen sekä nykyisen avomieheni tapaaminen. Tuolloin olin myös onnekas, koska pystyin ja sain työskennellä opintojeni ohessa mukavien työkavereiden kanssa. Olin onnellinen! Mutta oli minulla myös kiirekin... Elämäni oli muuttunut kuten myös aiemmat ruokailu sekä liikuntatottumukset.

Opintojen ja työn yhdistäminen vaati aikaa, joka oli pois kaikelta liikunnalta ja ruuanlaittoon ei jäänyt aikaa. Stressaantuneena tuli syötyä herkkuja. Avomieheni tapaamisen myötä aikaa oli entistä vähemmän. Mutta jostain löysin silloin aikaa kuitenkin herkkuaterioiden kokkaamiseen. Hyvää ruokaa piti olla ja mielellään paljon. Eikös tie miehen sydämeen käy vatsan kautta?!

Lähes vuodessa olen laihduttanut 15 kg. Kuntoilen taas niin kuin ennenkin. Nimenomaan kuntosalilla treenaaminen on minun juttuni.

Nykyään minulla ei ole enää työpaikkaa ja opinnot ovat jo omasta mielestäni lähes loppusuoralla. Mieskin on edelleen kuvioissa ja hänelle on hyvin kelvanneet myös salaattiateriat.

Henkilökohtainen loppiainen tarkoittaa nyt minulle arjen alkamista, joka on erilainen kuin vuosi sitten. Omasta onnellisuudesta ja terveydestä on jokainen vastuussa aivan itse!

Tänään meinasin ahdistua vaa'alla todella paljon. Kahtena ensimmäisenä päivänä laihduin 3 kg, mutta nyt kahtena edellisenä päivänä painoa on tullut lisää 400g. Hyvinhän tuo kokonaisuutena on, varsinkin alle viikossa. Mutta ainahan painon lisääntyminen tuntuu ikävälle varsinkin kun tietää noudattavansa hyvää ruokavaliota ja kuntosalillakin on käyty ahkerasti. Lisäksi olen myös lenkkeillytkin... Mutta minä en luovuta!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti