lauantai 6. huhtikuuta 2013

Elämäni ensimmäinen smoothie

Olen onnistunut välttämään smoothiet tähän päivään saakka. Ainut smoothieta lähellä ollut tuote, jota olen pienestä saakka nauttinut on koostunut light spritestä ja pakastetuista marjoista. Tänään päätin, että on aika ottaa selvää niin monien hehkuttamista smoothiesta.

Blenderiin rasvatonta jogurttia, puolikas banaani, loraus rasvatonta maitoa, light appelsiini mehutiivistettä sekä mansikoita pakastimesta. Surautus ja valmista. 

Tehtävä ei siis ollut vaikea, kaikkea muuta. Maku ei kuitenkaan ollut aivan niin herkullinen kuin olin kuvitellut ja ymmärtänyt, mutta kyllä sen joi. Ongelma on ilmeisesti reseptini, joten sitä pitänee vielä kehitellä. 

Mikä on sinun smoothie suosikkisi? Vinkkejä kaivataan...



5 kommenttia:

  1. mulla on muutamakin suosikki! näitähän voi soveltaa loputtomasti, tänään tein mansikka-vadelma-persikka-banaani-maitorahka-maito-mehukeittoversion. :D

    Ananassmoothie
    1 prk ananasta
    1 dl ananasmehua
    2,5dl maitoa
    2,5dl maitorahkaa
    1 banaani

    Marjasmoothie
    mansikoita, vadelmia, mustikkaa ..
    1prk maitorahkaa
    loraus maitoa
    (½ banaani)

    VastaaPoista
  2. Mansikoita, banaania, tuorepuristettua appelsiinimehua ja jäitä. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oi, kuulostaapa raikkaalle ja virkistävälle!Kiitos, tämä lähtee myös testiin. Miksiköhän olen itse jumiutunut ajatukseen, että smoothiet ovat jollain tapaa maitopohjaisia? Tyhmä minä. Tällä menolla minusta tulee smoothiesien suurkuluttaja :D

      Poista
  3. Pakko lisätä kun oon ite aivan hurahtanu noihin, niin simppeliä että! ja hyvää!
    Siúhteista en tiedä, mutta oman maun mukaan.

    - maustamatonta jukurttirahkaa tai vaan rahkaa
    - Jäisiä mustikoita
    - Vettä
    - 1 rkl Vaniljanmakuista protskujauhetta

    Tai

    - Maustamantonta jukurttirahkaa tai vaan rahkaa
    - jäisiä vademia/mustikoita/mansikoita (mistä tykkää)
    - banaani (parhaiten makeutta antaa sellaset ruskeeksi menneet banskut)
    - vettä

    Mä oon lisäksi heitellyt välillä mukaan joko kaura- tai neljän viljan hiutaleita ja siemeniä (pellavansiemeniä ja auringonkukan siemeniä).

    VastaaPoista